dilluns, 16 de maig del 2011

EL HACEDOR (DE BORGES), REMAKE. AGUSTÍN FERNÁNDEZ MALLO

El hacedor (de Borges), Remake
Agustín Fernández Mallo
Alfaguara Ed.
170 pàg.

[És un dels meus escriptors favorits, o sigui que suposo que no seré gaire, ni gens, imparcial...
Si no coneixeu aquest escriptor recomano començar per la seva genial trilogia Nocilla: "Nocilla Dream" i seguir per "Nocilla Experience" i el "Nocilla Lab"...]

Un pensa que si algú creu que la literatura està morta, aquest és un dels llibres que demostra el contari.
L'autor reescriu un llibre de Borges, "L'hacedor", a la seva manera i per sobre de tot, des del temps que estem vivint.
Perquè em sembla que aquesta és la clau d'aquesta "novel·la": la contemporaneïtat.

Molta imaginació i un grapat d'idees genials: el mateix Borges de personatge en una història on fa de guionista de la Marvel, un relat partint de google que és un recorregut per NY, poesia, unes càmeres de seguretat que filmen un lector solitari i nocturn llegint en una biblioteca...
"Borgiana" i "Fernandezmallesca" al mateix temps...

Diferent i molt molt bo!!

(Blog de l'autor... Que també és físic, poeta, té un grup de vídeopoesia...)

3 comentaris:

  1. Toni,

    no t'hi has posat pas per poc!! 3x1!!!!

    Moltes gràcies per les teves recomanacions, totes a la cistella!!!!!!!!!

    ResponElimina
  2. Aquest el tenia apartat, Toni, no se per què...
    Però si em va agradar la trilogia dels Nocilla, aquest també ho farà?

    ResponElimina
  3. Aquest està molt bé.
    (A mi em va agradar molt!)
    El què passa és que jo sóc molt imparcial...

    T.

    ResponElimina