divendres, 7 d’octubre del 2011

UN CREUER FORA DE SÈRIE


Un creuer fora de sèrie
Sílvia Soler
Columna, 2011

La família XXL de l’Oriol i la Maria s’embarca al Perla del Mediterráneo, tal com van decidir un cop van cobrar l’herència de la tia Antigua. El vaixell els portarà a Roma, Mònaco, Venècia, Nàpols... i, per a alguns, serà el vaixell de l'amor. La Txari s’embolica amb el metge del vaixell, les adolescents s’enamoren del Sandro, el cantant que amenitza les nits del creuer i la Mar, la filla de l’Oriol, troba l’amor de la seva vida, el Gaël, un pijo molt educat i, en paraules de la Maria, ric del cagar. Tot es complica, o no, quan la Mar i el Gaël decideixen casar-se...

Primeres pàgines

Es tracta de la continuació del seu llibre "Una família fora de sèrie". És un llibre que es llegeix en un sospir, divertit i simpàtic. Crec que d'aquesta autora me'ls he llegit tots, i tots m'han caigut a les mans provinents de dones que estimo molt i de les que mai en rebutjo res i molt menys un llibre.

Amb els primers 39+1 i 39+1+1, em vaig fer un fart de riure, guardant certes distàncies en ells hi veia, des de la comicitat, aspectes de la meva vida que a mi em semblaven ben rutinaris o mes aviat tristos o cansats... (molt recomanables per parelles amb infants, retrata a la perfecció situacions viscudes, i poc temps per llegir).

Amb "Petons de diumenge", em vaig enamorar d'aquesta autora, quin llibre tant bonic i dolç... em va semblar un petit homenatge a les mares, àvies...

I amb la nissaga fora de sèrie... el primer i després de petons de diumenge em va semblar massa frívol...i ara després de llegir el darrer, crec que he situat l'autora al seu lloc. És una dona capaç de passar del llibre fàcil, divertit, irònic... al llibre seriós, capaç de transmetre sentiments i emocions. Però tots plegats, tenen una cosa en comú: la dona. La dona d'avui, la dona d'ahir, la dona de demà, la dona mare, la dona dona, la dona filla, la dona sola, la dona treballadora, la dona que treballa a casa, ... vaja la bona dona.

Conclusió: espero que la vessant còmica no li impedeixi que l'altra també creixi!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada