diumenge, 24 d’octubre del 2010

2 COSES (que poden ser interessants...)

1- Pels orfes i no orfes, per fans i no fans de Bolaño:
He recordat que el reportatge de dijous del Bolaño al segon canal, si us va agradar i/o esteu interessats en la vida o l'obra d'aquest autor, es pot complementar perfectament amb el documental BOLAÑO CERCANO (d'Erik Haasnoot) que acompanya el llibre "Bolaño Salvaje" editat el 2008 per Candaya Ed.
[Aquest llibre seria només per fans extremats de Bolaño (amb assajos molt tècnics i alguns d'espessos però amb aportacions molt sentides de gent com Vila-Matas, Rodrigo Fresán, Juan Villoro (que també surten al vídeo)...]
Al documental, hi surt parlant la que va ser la seva companya, el seu fill Lautaro.
(NOMÉS PER SÚPERFANS DE BOLAÑO: actuació de Patty Smith -declarada fan de Bolaño pare- a Sant Feliu de Guíxols amb Lautaro de guitarrista aquest estiu, aquí)
llegint un poema molt sentit del seu pare...]
Ara veig que BOLAÑO CERCANO també està a youtube!!!!!!

2-He vist aquest cap de setmana que a la llibreria que sovintejo acabava d'arribar un títol nou de Javier Pérez Andújar (no recordo el títol... Però a la web de l'editorial ja hi ha info...)!!!!!!
Estic molt content perquè el seu llibre anterior, "Los príncipes valientes" (el recomano a tothom!!!), em va agradar molt molt, i mentalment ja afegeixo aquest llibre nou a la meva llista de futurs llibres a comprar...

[La meva opinió és que JPA hauria de ser un dia el convidat principal de l'HDL per parlar dels seus llibres!!!! Però llavors dirien que hi ha enxufe... Una llàstima!]

3 comentaris:

  1. Gràcies, Toni, per tota aquesta informació sobre Bolaño.
    El llibre de JPA es titula "Todo lo que se llevó el diablo". Jo també el vaig veure dissabte a una llibreria i vaig tenir l'impuls d'agafar-lo, però era una mica car. Ja tindré temps...
    A mi també em sembla un escriptor magnífic i vaig gaudir molt de la lectura de "Los príncipes valientes".

    ResponElimina
  2. Avui dimarts 26 a les 9 de la nit, teniu a "Pagina2" a la 2 de RTVE, l'entrevista amb Javier Pérez Andújar, parlant del seu últim llibre: "Todo lo que se llevó el diablo". També el podeu veure demà dimecres a les 3 de la tarda.

    ResponElimina
  3. Entevista a Javier Pérez Andújar a "El País" d'avui:

    http://www.elpais.com/articulo/cultura/violencia/material/estetico/elpepucul/20101026elpepucul_2/Tes

    ResponElimina