divendres, 28 de gener del 2011

EL TIEMPO ENTRE COSTURAS, María Dueñas


EL TIEMPO ENTRE COSTURAS
María Dueñas
Ediciones Temas de Hoy, Planeta 2009
Il·lustració portada: Jack Vettriano

http://eltiempoentrecosturas.blogspot.com/

Escrit en primera persona, des de la primera pàgina t'atrapa i no et deixa respirar fins a la darrera. Té un ritme ràpid, frases curtes i plenes de nervi.
Narra la vida d'una modista, la Sira, que neix al Madrid més humil i "castizo" i de com es veu abocada a portar una vida absolutament diferent que la porta fins i tot a col·laborar amb el servei d'intel·ligència britànic, això sí, sempre cosint. Comença essent una noia bleda i ingènua per acabar essent un tros de dona valenta i compromesa.
I tot això barrejat amb personatges reals de l'època, ambientada des dels anys anteriors a la Guerra Civil fins a finals de la II Guerra Mundial, a Madrid, Tànger, Tetuan i Lisboa. Per tant, molts personatges franquistes, molts alemanys nazis, molts anglesos, molts agents del M16...
De fet vas llegint i t'imagines veient una pel·li de finals dels 40, en blanc i negre, amb l'elegància i glamour de les actrius i dels galants de l'època, o sigui que m'imagino que anirà directa al cinema!!
Us he de confessar que l'he llegit perquè confio plenament en la persona que me l'ha deixat i a qui li va entusiasmar, però tenia moltes reserves abans de començar.

3 comentaris:

  1. Estimada miu, jo també tinc prevenció quan estic veient en totes les llibreries: "El mayor éxito editorial", "La novela más leída...", etc., perquè la majoria de vegades, en llegir-la, em quede decebut. Però, tal com la comentes, tu, m'abelleix de llegir-la. Gràcies per la ressenya.

    ResponElimina
  2. Li volia regalar a la meva sogra per nadal...
    Tothom diu que és molt bona, tot i ser molt mainstream...

    Perquè quan regales, què fas? Que t'agradi a tu o a la persona destinatària...?

    Toni F.

    ResponElimina
  3. uffff, Toni, quina pregunta més complicada...intento que coincideixi, penso què li pot agradar i una vegada delimitat en trio algun que a mi em faci el pes.

    Li pots regalar a la teva sogra, segur que li agradarà!

    ResponElimina