dijous, 10 de març del 2011

El alfabeto de los pájaros | Nuria Barrios







Nuria Barrios
El alfabeto de los pájaros
Seix Barral, 2011


Un viatge.
Un ocellet que va i ve.
Una aventura d'autoacceptació amanida amb aventures de dolor i creixement.
Una història de gent gran la qual ha de solucionar una nena de sis anys.
M'abrusa el desig de conèixer l'opinió dels que teniu fills perquè el tema em toca de prop (hi ha una nena recollida en un contenidor que va tornar la fertilitat a una parella que estimo i a mi em va fer oncle més que els meus germans).

Un llibre ben escrit. Una història difícil ben explicada, crec.
Un 1001 nits de paraules que fereixen i de paraules que curen.
Unes històries de dracs i ocells entreteixides amb el fil del descobriment d'un lloc calentet per viure.
L'aventura d'estar per sobre de la biologia i de la lògica.

5 comentaris:

  1. icr, col.locat a la gaveta dels URGENTS (té molt bona pinta!!!)

    Gràcies

    ResponElimina
  2. ja el tinc i ja et diré el què!

    ResponElimina
  3. M'agrada aquesta idea altruista d'estar per sobre de la biologia i de la lògica.
    Pels teus comentaris, icr, m'imagino que és un llibre ple de tendresa, de dolor i de sentiments contradictoris... Pura naturalesa humana, vaja!
    Miu, espero que quan l'hagis llegit ens en facis cinc cèntims tu també.

    ResponElimina
  4. Molt bona la descripció feta icr.

    És un llibre difícil de qualificar, plasma l'angoixa de la nena d'una manera brutal, amanida i difressada de contes, somnis, onomatopeies...i el patiment i desconcert de la mare, també està molt ben perfilat, en un segon terme, la protagonista és la nena.

    També m'ha agradat perquè surt dels paradigmes habituals narratius té un punt de màgia i imaginació derivats de la part onírica de la novel.la que és el que la singularitza.

    Gràcies per la recomanació, ara la passaré a mares adoptives perquè hi diguin la seva!!

    ResponElimina
  5. Això pensava fer jo, Miu, però no gosava.
    Gràcies per "donar-me permís", amiga, ja saps que el teu criteri és important per a mi...

    ResponElimina