divendres, 8 de març del 2013

Nueva guía del Museo del Prado.- José Ovejero


José Ovejero
Nueva guía del Museo del Prado
Demipage, 2012



(Demipage ofereix un lloc web amb els enllaços als quadres del Parado seleccionats per Ovejero per a escriure el seu poemari)



Una tria de quadres del Prado molt personal. Segur que cadascú de nosaltres en faria una altra.
Una poesia també molt personal: mètrica, ritme, vocabulari... molt variadets.
El problema de contar coses personals és que no tenen per què agradar a tothom, ni fer vibrar les fibres que vibren a cadascú.
No és el tipus de poesia que m'agrada. Però té certs valors:
- m'agrada el concepte (triar quadres i parlar-escriure'n),
- m'agrada el Prado (durant alguns anys no podia anar a Madrid sense anar-hi),
- Demipage ha fet una edició molt agradable (tocar el llibre és una experiència tàctil interessant),
- jo he imprès les imatges i he llegit-mirat els poemes-quadres (ho recomane).


SUSANA Y LOS VIEJOS
(Barbieri, Giovanni Francesco - Guercino)

Ellos miran
en las sombras
ocultos
a Susana
desnuda
inconsciente
que se cree sola
en el baño
acariciando
confiada
su piel blanca
joven
que se cree sola
y por eso
sus pechos
pequeños
descubiertos
sin pose
olvidada
de sí
y el vientre
al aire
a los ojos
de los viejos
que espían
y desean
en las sombras
mirando
a Susana
su carne
inerme
los viejos
ocultos
en las sombras
tras los árboles
en el museo
ocultos
nosotros
mirando a Susana
impunes

nosotros
somos
los viejos.

3 comentaris:

  1. D'això se'n diu anar coordinats!!!

    Feu venir ganes d'anar al Prado (fa segles que no hi vaig)...i de llegir!!!

    ResponElimina
  2. Feliç coincidència, cavaliere: la del llibre i la del poema! Com bé dius, cadascú faria la seva elecció personal, i segurament diferent, dels quadres. Uns quants dels que ha triat Ovejero però, coincideixen amb els meus gustos (el del gos de Goya, per exemple, és un dels meus preferits, juntament amb el d'El Bosco).
    Gràcies!

    ResponElimina
  3. Pel que dieu, els dos, l'encert del pomari és tornar a mirar-te els quadres d'El Prado, i si pot ser amb una nova mirada. I ja és prou!

    ResponElimina