divendres, 1 de març del 2013

La tienda y la Vida - Isabel Sucunza



ISABEL SUCUNZA
La Tienda y la Vida
Blackie Books, 2012

Enllaç amb l'editorial on hi podreu llegir la contraportada i altres 




Així d’entrada dir-vos que a mi la Isabel Sucunza m’agrada, en primer lloc perquè era de les que feia possible aquell programa de llibres del que en som orfes i com que sóc una mica bleda estic predisposada a què m’agradi tothom que treballés per aquell programa (tot i que sóc susceptible de canviar d’opinió) i en segon lloc perquè penso que és una dona crítica i valenta, de les que escriu el que  pensa (de fet això m’ho imagino perquè no la conec), i ho escriu així, clar i català, no en sentit literal perquè ella escriu en castellà.

El llibre és un recull d’entrades al seu bloc combinades amb la seva  experiència durant quinze dies com dependenta en una botiga de roba d’home, i tot i que podria semblar una combinació tipus “sugar&spice”, no ho és gens, al contrari, aprofita els moments de la botiga per fer unes anàlisis sociològiques i filosòfiques divertidíssimes que fan d’introducció als articles que s’hi pengen darrera.

És un llibre dels que t’obre la porta a pensar, riure, recordar, fer una llista de llibres per llegir, fer algun gest de desacord o molts (depèn del lector)... és un llibre intel·ligent dels que fa barrinar, cosa que s’agraeix i molt, i més si és a través de la literatura i els llibres.

Jo només us puc garantir que a partir d’ara quan entri en una botiga aniré amb peus de plom, no fos cas que la dependenta o el dependent estiguin llegint a Kafka, Niestzsche, Pla o Marc Cerdó darrera el taulell, per res del món voldria interrompre...

3 comentaris:

  1. M'encanta el plantejament, Anna, El tinc en compte.

    ResponElimina
  2. O tempora, o mores...
    (caurà, això no cal dir-ho)
    Gràcies, Anna.

    ResponElimina
  3. Vaig llegir una entrevista que li feien a la Isabel Sucunza quan presentava el llibre, i pel que deia té bona pinta. Almenys el punt de partida és d'allò més original.

    ResponElimina