dimecres, 9 de maig del 2012

El otro nombre de Laura.- Benjamin Black

El otro nombre de  Laura
Benjamin Black
Alfaguara

Benjamin Black  és l'alter ego de l'escriptor irlandés John Banville (El mar, us encantarà si no l'heu llegida). Imagine que ha adoptat aquest pseudònim pel significat del cognom (Benjamin Negre), ja que principalment davall d'aquest nom escriu novel·la negra.

Aquesta és la segona novel·la que va publicar sota el pseudònim de B. B.), però també s'han editat:
- El secreto de Christie (Alfaguara)
- El lèmur (Bromera i Alfaguara)
- En busca de April (Alfaguara)
Llevat d'El Lèmur, totes tenen un protagonista i unes relacions amistoses i de família que continuen, però poden llegir-se independentment.

És un tipus de novel·la negra que t'enganxa més per la meravellosa i captivadora escriptura, l'estructura, els ambients i el món que descriu, la descripció i actuació dels personatges, etc., que no pas per la intriga, que per descobrir el desenllaç (de fet, esperes que s'allargue més i més, que vaja a poc a poc, que no et traga d'aqueix món en el qual estàs immers (el Dublín de postguerra, tan insuls i provincià en l'exterior com inquietant i morbós per sota).

Una altra manera de fer aquest tipus de novel·la, malgrat que en aparença té tots els ingredients de la clàssica.

M'han agradat totes (potser El lèmur, no tant) però jo no em perd l'última que acaba de ser publicada, Muerte en verano. A per ella!

2 comentaris:

  1. Encara tinc pendent de llegir-me un Fred Vargas que havies recomanat fa temps, però m'apunto també aquests del Benjamin Black. Gràcies!

    ResponElimina